pouët.net

Go to bottom
Slideshow I by Future Crew
[nfo]
screenshot added by  on
platform :
type :
release date : june 1990
  • rulez 7
  • is ok 3
  • sucks 2
popularity : 0%
 0%
  • rulez 0.42
alltime top: #11846
added on the 2001-07-01 16:37:04 by fractalgp fractalgp

popularity helper

increase the popularity of this prod by spreading this URL:

or via: facebook twitter google+ pinterest tumblr

comments

A slideshow with 9 rather ugly pictures, but as far as I know, this is the first PC production ever with "Amiga sound" (ie 4 channels of music). Even worked under my win98se...
added on the 2001-07-01 16:38:58 by fractalgp fractalgp
use this link (or any hornet mirrors) if the one supplied above is slow/goes down...

ftp://us.hornet.org/pub/demos/graphics/disks/1990/fcslide1.zip
added on the 2001-07-01 16:55:12 by fractalgp fractalgp
This brings back memories... Yep, this was the first PC demo with 4 channel Soundblaster sound and I composed the music. Right after this I joined the army and kind of lost track of the demo scene... But it was fun to be a part of it... More info on Future Crew at this link: http://www.defacto2.net/apollo-x/fc.htm

BIG
rulez added on the 2001-08-09 14:11:38 by BIG BIG
The first slideshow I ever saw :)
added on the 2005-09-06 12:02:24 by Preacher Preacher
Ugly, but deserves a thumb up for having the 1st 4-channel SB mod-player.

BTW, one of the pictures in here suggests that there is also an amiga version. Can anyone confirm that there is such a version and does someone maybe have that version if it does exist?
rulez added on the 2006-01-18 23:02:25 by sparcus sparcus
classic FC

rulez added on the 2006-09-19 02:55:44 by BITS BITS
Yeah, I liked it very much back then!
sparcus, I think this mean that only that picture was drawn on Amiga.
Anyone has music from it by any chance? I want it very much.
rulez added on the 2006-09-29 01:42:09 by dimouse dimouse
smudgy shit
added on the 2008-02-09 15:19:10 by tempest tempest
nah, gathering glöps.
sucks added on the 2009-05-11 03:37:48 by tzaeru tzaeru
It is ugly (yuck), but giving a thumbs up because of 4-channel SB.
rulez added on the 2012-12-16 00:11:20 by domantasrackovas domantasrackovas
Dat sound!
rulez added on the 2017-03-31 11:34:25 by Emod Emod
Yep, the "Amiga version" only refers to that one image. The original can be seen in the Deathstar Megademo. Thumbing up purely for historical reasons :)
rulez added on the 2017-03-31 11:40:11 by break break
no

submit changes

if this prod is a fake, some info is false or the download link is broken,

do not post about it in the comments, it will get lost.

instead, click here !

[previous edits]

add a comment

Go to top