pouët.net

Go to bottom
Shaven Raven by nextempire
[nfo]
screenshot added by  on
platform :
type :
release date : february 2001
release party : Performance 2001
compo : pc 64k
ranked : 1st
  • rulez 7
  • is ok 14
  • sucks 9
popularity : 0%
 0%
  • sucks -0.07
alltime top: #33286
added on the 2001-02-25 00:33:08 by KEMIKS KEMIKS

popularity helper

increase the popularity of this prod by spreading this URL:

or via: facebook twitter pinterest tumblr

comments

This NEXTEMPIRE intro placed 1st at Performance. Souce code can be found on the NEXTEMPIRE homepage :)
added on the 2001-05-19 03:06:31 by KOZMIK KOZMIK
code is good enough but the music and gfx are 100% shit.
added on the 2001-05-24 10:57:02 by raymon raymon
KOZMIK, hahaha, you released the source code just to get back at the coders who left NEXTEMPIRE!!! lol at KOzmIK!
added on the 2001-05-24 11:02:37 by dodke dodke
souce code... sounds interestin... why not sauce code? ... haha
added on the 2001-05-26 18:20:50 by rieha rieha
rmn je t'envoi te faire foutre ou tu veux. 100% shit c'est que ta aucun respect.
rmn = residu de merde (de tête de) Nœud
added on the 2001-05-27 15:08:51 by KENSHI KENSHI
rmn je t'envoi te faire foutre ou tu veux. 100% shit c'est que ta aucun respect.
rmn = residu de merde (de tête de) Nœud
added on the 2001-05-27 15:18:22 by KENSHI KENSHI
the music really sucks. it really is 100% shit. i've only seen the intro once so i can't really say nothing about the code or gfx.
added on the 2001-05-27 19:45:50 by rjv rjv
... whats did u like for music? chiptune?
added on the 2001-05-28 12:04:16 by KENSHI KENSHI
mmmm ok. i have listen the song of ninja/unique. its totaly different of my style.
added on the 2001-05-28 12:32:53 by KENSHI KENSHI
but when i relisten sraven and compare with ninja... ninja seems to be done by kids... the music kick ass but have nothing (just beat). Scene regroup many guys different. try to understand this.
added on the 2001-05-28 12:45:17 by KENSHI KENSHI
I personally liked the tune of this intro and I'm one of them who coded this but still...
(KENSHI: stop the flooding in french)
Btw. KOZMIK is a horrible lamer, he released the sources of this intro without the permission of the coders, who left NE for the lameness of it. Kozmik himself didn't code a shit
added on the 2001-05-29 12:44:35 by kanttu kanttu
Of course KOZMIK didn't code anything for this intro. This intro was coded in C/C++ and KOZMIK codes in asm, as can clearly be seen.
As far as "lame" goes, - just because you type something over and over doesn't make it true.
added on the 2001-05-30 22:33:47 by KEMIKS KEMIKS
Kozmik also codes in C/C++ as can clearly be seen in Radiance. Nevertheless, you are still a great lamer and everybody knows that :)
added on the 2001-05-31 12:49:30 by kanttu kanttu
"Scene regroup many guys different" ????? :D
sucks added on the 2001-07-22 22:43:56 by dodke dodke
nah, not worth wasting your time on... horrid textures, terrible music and no design at all. this intro sucks.
sucks added on the 2001-07-23 01:03:41 by fractalgp fractalgp
beuark code
pouah music
oh no gfxs
why me? demo
sucks added on the 2001-08-13 23:52:41 by Zone (leZone) Zone (leZone)
When I looked at the source code I noticed that you were using ATG for the textures, but still it's ugly as hell. Are you color blind or something??? I guess the effect code is fine but everything else is nothing more than shit. And how the hell could 7 people work on this?
sucks added on the 2001-08-30 18:27:29 by dairos dairos
Actually one of the few NE prods that does not suck (according to the credits, kozmik was not involved here and most (all?) the people who have worked on this one have left NE long ago).

The music, ok, heard better, heard worse, the gfx-style is, as in all NE demos/intros so far, more than just questionable, the code seems to be fine, nothing outstanding, but still good.
added on the 2002-01-20 11:17:35 by tomaes tomaes
one of the "better" NE demos, but still...
sucks added on the 2002-04-22 10:27:16 by teel teel
A great demo with a lot of cool effects.Wireframe/Mapped effect is cool ... Some novative roto-landscapes here ... Cool music too :) Continue the good job !
rulez added on the 2002-05-07 16:11:21 by DarkinDesign DarkinDesign
THUMB UP! still, so stfu =)
rulez added on the 2002-10-30 19:49:19 by dubmood dubmood
what a PIECE OF JUNK!
sucks added on the 2002-11-06 19:42:51 by uns3en_ uns3en_
Some nice stuff, some bad stuff. So... 'ok'
added on the 2003-01-17 02:25:01 by Crest Crest
Average intro, needed some more work on it, but doesn't suck
added on the 2003-02-14 17:09:50 by shash shash
nice
rulez added on the 2003-02-14 18:06:13 by shadez shadez
BEST NE PROD FOR REAL BUT NOT TOO
GOOD :D
added on the 2004-08-07 03:23:19 by uns3en_ uns3en_
nah
sucks added on the 2004-11-15 05:05:04 by BoyC BoyC
Not as horrible as most Nextempire productions, but aside from the decent enough code, it still looks like it was made by deaf children who have been given spoken word instructions by mute retarded people born without eyes.
sucks added on the 2005-05-03 13:02:31 by Preacher Preacher
i agree with preacher, especially about the mute retarded people born without eyes.

But i give a piggie because of the not-so-bad coding and music.
added on the 2005-05-03 14:03:50 by Lupin Lupin
better than my first 64k!
rulez added on the 2005-05-16 02:07:25 by Gargaj Gargaj
...
rulez added on the 2005-05-17 15:17:45 by las las
nah...
sucks added on the 2005-05-30 05:30:07 by got got
Good, reconsider the colors though!
rulez added on the 2006-07-13 18:38:53 by Aasemoon Aasemoon
Actually not bad.
added on the 2006-07-13 19:31:13 by StingRay StingRay
added on the 2006-07-13 20:14:10 by nitro2k01 nitro2k01
some parts of the music were good. code was good. textures were horrible!
rulez added on the 2009-01-12 04:15:03 by artanis artanis
ok one
added on the 2014-07-20 21:28:28 by T$ T$

submit changes

if this prod is a fake, some info is false or the download link is broken,

do not post about it in the comments, it will get lost.

instead, click here !

[previous edits]

add a comment

Go to top